Friday, September 6, 2013

nak masuk 9 bulan dahh

Assalamualaikum..

alhamdulillah.. dh setahun lebih bersama thaqif iman.. skang dah hampir 9 bulan.. dah boleh tatih.. dh merangkak dgn laju... gigi pon dh tumbuh 3 btg.. gusi yang keempat pon dah bengkak tnda nak tumbuh gg yang ke4.. alhamdulillah..syukur sangat2...

tapi ade jugak yang wat aku sedih.. berat akif baru 7.35kg.. naik 250g jer dr bulan 7... mmg lah die aktif.. tp xnak menyusu sangat.. kenapa laa yekk...

skang dah tukar pengasuh baru.. banyak sebab aku cari pengasuh lain.. 1) die bagi puting botol susu biasa kat akif.. 2) akif xnak menyusu dengan dia.. 3) berat akif naik 100-200g jer sebulan dengan dia.. 4) die dok mengadu akif buas n bising bile aku ambik lambat hr selasa n rabu.. selasa ade gerko, rabu aku ade xtra class.. 5)dia bg susu kat akif dalam buai.. 6) akif jatuh dari buai..

kesimpulannya.. crilah pengasuh yg muda2... pengasuh lama sebaya mak aku.. mungkin penat jage baby yg baru dpt kaki...

p/s: doakan akif cpat naik berat 9kg...

No comments: