Monday, September 12, 2011

Rindu Rasa Hati


Salam..
Tibe2 rasa rindu kat seseri menggamit diri aku..
skang rasa nye aku dah punyai 6,7 batch adik da.. huhu
aku batch vivacious.. dari skola kampung ke skola bandar.. n SBP.. kena compete dengan sume memang sangat2 mencabar.. dengan pelbagai konflik diri yg perlu dihandle.. ahaks.. yg paling best, spnjang 2 taun aku kt seseri, aku dah dapat berjalan2 ke johor (umah nurul huda), perak (arda), bukit beruntung (sarah ileen liew), n nogori 9 (umah hana n fadz..).. byk jugak tu kan/? ye la.. kalo nak balik terengganu dah bape rm.. so, g umah kawan2 tiketnya lagi murah..hehe rindu korg sume..

bile tengok sudu garfu, teringat kt DM seseri.. dewan graha puri.. seseri laa satu2nye skolah yg mkn berhidang.di layan betul2 cm puteri..ngeheheh2.. mknn sume best2 tau.. aku mmg xpenah miss.. kt sini laa aku blaja mkn tempe grg ikan bilis (sblm nih xpenah mkn k).. teringt zmn dlu.. kl xbw sudu garfu mmg xbleh mkn.. rs cm hell je skola tu.. peraturan ketat cm2 yg teramat2 cm penjara.. nk jalan xbleh seret2 kasut, nnti haus! tu kate miss maria.. mmg garang giler.. tp.. dlm ht baik.. hehe sje nk disiplin kami jd wanita yg berprestij..muahaha.. mule2 mkn gune sudu garfu, mmg ayam goreng tu hidup balik tau..melompat2 msuk pinggan org..hahaha..kelakar.. n bile time xbw sudu, aku cilok jugak mkn pki tgn..

dah citer psl DM nih..mmg bengkek gak la hati.. sebabnya? bile nk greet warden ms dinner, n bunyi kerusi ditolak, kena duduk balik. kitorg kena bgn tanpa membuat bunyi kerusi ditolak.. bagaimanakah?? haisy!! ape2 pon..practice make perfect! tuh tak kira lagi masa malam makan beradab! super duper stylo dan berprestij!~

teringat, pagi2 dah bangun..berebut nak mandi. gerak sorang2 ke surau, solat subuh. pastuh pegi DM bekpas..yang paling aku suka bekpas roti canai. memang best kari abg mawi..pastu menu tengah hari best jugak. ada masa nasi ayam, nasi tomato lah..macam2 menu best...pas abes kelas berlari ke DM, untuk lunch. pastu berlari2 tukar baju kat dorm tukar baju prep. baju prep petang warna kuning hitam, suar track n sport shoes.. tudung lak kena ikat style reben ke tie aku dah lupe.. pelik2 je peraturan. prep malam pakai baju kurung n wajib berkasut. sebab kasut aku high heels or ketat or rosak, aku lebih suke pakai sport shoes jugak untuk prep malam. memang cun pakai baju kurung n sport shoes! haha...

rindunye kat cikgu2 dulu yang baik2.. cam cikgu mahadiah, cikgu Syarni, cikgu hazilah dan ramailah..tapi ada sorang cikgu BM yang aku tak suka sebab pilih kasih! memang aku ingat sampai sekarang dia tuh..

Dah lebih 6 tahun tak jumpa kawan2.. dulu2 masa SPM ada cita2 tersendiri.Tapi skang masing2 ada hala tuju tersendiri. Cam aku, dulu cita2 nak jadi pakar pemakanan, tapi skang ke arah cikgu Matematik..Sarah Ileen nak jadi engineer, sekarang ke arah forensik (if im not mistaken)..Aarin nak jadi yang berhormat a.k.a ahli politik, sekarang ke arah jadi cikgu English..Bibi lak wat medic kat mesir... Ain wat engineering kat korea...Wawa pulak skang tengah wat master kat USM!~ Anyway..wishing u the best of luck!~

p/s: rindu dengan suasana seseri yang positif dan sentiasa membantu orang. Tak pernah nak kondem orang walaupun pada masa tuh aku hanya pakai walkman, kawan2 dah pakai mp3 dan mp4...aku pakai kamera guna kodak, kawan2 dah pakai kamera digital...maklumlah, ramai orang senang. tak cam sekarang, .. aku pakai barangan F. Timber dah ada yang kondem. haha :P~ tapi ade aku kisah?

No comments: