Friday, February 17, 2012

1 bulan menjadi cikgu

Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. genap 4 minggu di sekolah. sudah berlaku beberapa kali perubahan jadual. dan aku rasa, banyak benda baru yang aku pelajari. Memang sistem pendidikan nih menjanjikan pelbagai pengajaran dan pembelajaran yang bermakna, bukan sahaja untuk murid, tapi cikgu.

selama 1 bulan nih, aku diberi amanah menjadi guru kelas 3Beta, penyelaras bilik SAL, penyelaras PBS, s/u kantin, s/u pbsm, s/u english language club, n mcm2 lagi.. rasa xmampu nak taip semua. :P harap2 aku dapat melaksanakan pelbagai amanah yang diberi dengan baik.

alhamdulilah.. buat pertama kalinya i got Whitey.. memudahkan urusanku seharian untuk ke kelas petang dan malam.. terutamanya sebab aku ajar math year 6G.. GB memberikan amanah buatku untuk sekurang2nya membuatkan mereka LULUS MATEMATIK... insyaAllah.. akan ku lakukan sebaiknya.

i have teaching english language in 5A n 3B..rasa ianya sangat emncabar.. apa2 pun, aku kucuba kutip pengalaman sebaiknya...

p/s: jika kita berpenat lelah untuk mencari rezeki yang halal, insyaAllah segalanya berjalan lancar.

No comments: