Monday, August 22, 2011

Berkat!~

Assalamualaikum.

Tadi pergi bazar Ramadhan.
Dan beli buah mata kucing.
Murah aje, rm6 sekilo.
Tapi aku ambil setangkai, lebihlah dalam 100g.
Pastu pakcik tuh kurangkan buah dari tangkai, dalam 2,3 kali.
Pastu aku perasan, buah2 xelok yang berair dia tak buangkan lak plak.
AKu nampak dalam 5,6 biji buah berair.
Aku cakaplah, "Pakcik, ada buah tak elok tuh." sambil tunjuk buah2 yang berair.
Tapi pakcik tuh buat tak tau. Aku geramlah jugak.
At least, pakcik tuh buang lah yang buruk.
Atau, tambah lagi 2,3 biji.
Bukan dapat kaya pon bila pembeli rasa dianiaya.
Aku dok geram jugak.
Dok bebel kat kawan aku.
Tapi, kawan aku tegur, "Apa kata kau doakan pakcik tu diberikan kesedaran apa yang dibuat tak betul!~"
Terdiam gak aku.
Ape2 pon, moga pakcik tuh dapat kesedaran.
Dan pakcik, I`ll never buy anything from u!!!!!~

p/s: tadi belajar, cikgu pon boleh hidup dalam tak berkat. sebab tipu duit. Duit haram/halal bahaya, boleh effect pada anak2. Anak2 jadi orang, atau orang utan!

1 comment: