Wednesday, August 17, 2011

Parti Bujang!~



Assalamualaikum..

Tak sampai 2 minggu lagi tarikh 1 September akan tiba. (Im waiting for that moment!~) Anyway. semalam kami satu kelas berfoya2 ke Kota Bharu. This is my last semester dan year too. So, we decided to hang out from evening until early morning. Sangat2 terharu sebab cukup2 20 orang. Biasanya susah nak cukup tau. Kami gerak dari kul 2 petang, n sampai ke hostel balik kul 2 pagi.

Kul 3.30 petang sampai kat KB Mall. Kitorang g men bowling. Ohoo.. sangat2 seronok. Tak sangka aku yang tak pandai main bowling boleh wat strike 4,5 kali..ngeh3..

Kami makan dekat D'Mina. Which is sangat2 sedap. Makan berhidang. Aku satu meja dengan Apih, Long and Hajar. Hajar awal2 lagi dah potong2kan telur bistik kepada 4. aku lak siap2 masukkan tomyam ke dalam mangkuk2 yang disediakan. Yang kelakarnya, meja belakang aku dok gaduh2 berebut makanan. Siapakah dia? Mestilah Jammil n Kak Mie. kelakar lak tengok dorang. Huhu.. :P

Lepas makan, pergi terawih. Ingat nak solat Isyak, pastu choww. Sekali semua kereta kena block. Amek kau. Last2 yang solat tuh sume naik teruskan sampai terawih. Alhamdulillah. Yang tak bleh solat plak pergi melantak colek buah kat gerai depan masjid.

Pastu, g wakaf che yeh. Ronda2 ajer.. Cuci2 mata. Barang2 dia mahal2. Tudung yang mak aku pesan dapat rm30 - rm20.. padehal tudung yang sama aku boleh dapat rm15 kat jerteh. So, aku memang tak beli. walau puas tawar menawar, dorang tak nak bagi, aku letak aje.

Kul 12 malam, anak2 dara, n teruna serta pasangan baru berkahwin menapak ke Mc D. Betul2 depan wakaf che yeh tuh. Ramainye orang tak hengat!~ Anyway, memang seronok hang out dengan kawan2 sampai pagi. 1 Kelas lak tuh. Susah2 sangat nak organise, lastly jadik jugak. Maybe this is our last hang out kot.? huhuh.. Dan ida dok menyakat, katanya nih parti bujang aku before marriage. Pastu kitorg dok singkap2 sejarah2 lama. huuhhuh

Anyway, main bowling n makan di D'Mina restoran is free. tak bayar duit pon. Ada pensyarah2 murah hati bagi rm300. dan the rest class support. Hehe.Aku naik Honda City Hajar dengan Ziha, Hajar amek RM5 ajer sebagai duit minyak. Pastu bayar untuk GCB Burger. Itu aje. Sangat2 murah rupanya. Dahla Jalan2 satu KB. Anyway thanks Haja. Bile cerita dekat en Tunang pasal Haja amek duit minyak sikit, dan aku tanya jugaklah berapa RM habes minyak dari maktab ke rumah aku.. en Tunang jawab, rm40 dah cukup pergi balik. Kalau isi rm60 tuh dah boleh sampai Kuantan dan jalan2..!~ Aku rasa tertipu la jugak dengan someone. Biarlah, aku tak penah pakai kereta lagi. But, the past is history. Aku halalkan semuanya!~


p/s: Anyway, i`ll going to be miss u all. :) Next year dah posting. Keep in touch dear.

No comments: