Friday, December 9, 2011

Result Final

Assalamualaikum.

Tadi baru jer check online result final year.
Sejujurnya, aku sangat2 sedih.
Sebab result aku drop giler kot.
7 sem dapat 3.5+ ke atas.. tapi for final year nih just dapat 3.4+ ajer..
Sangat2 sedih. Kurang 0.02 jer untuk dapat second class upper degree.
Kalau IPTA/IPTS, 3.5 dah dapat jadi dekan, first class degree..
Tapi di IPG tak.. Awal tahun 2011 baru tau sistem penggredan ijazah tersebut ditukar.
Dan aku hanya mantainkan dapat CGPK 3.5 ke atas sahaja.
For your info, nak dapat first class degree 3.7-4.00..
second class upper 3.6-3.79..
3-3.59 second class lower..
bawah 3 of courselah dapat third class..

Memang sangat2 sedih.
Tapi ini yang terbaik buat aku.
Memang sedar tak studi kuat sangat masa kat IPG.
Study pon masa nak dekat exam jer.
Cuma sedih sistem penggredan tuh ditukar masa aku tahun akhir.
Apa2 pun, moga aku lulus untuk segala2nya..

p/s: thanks mr hubby sebab sejukkan hatiku yang sedang duka lara ini.

No comments: