Sunday, September 12, 2010

JaLaN??


salam All..

hr nih sempena kite masih di bulan syawal...ramai yg suke berjln2 ke umah org kn? n aku ase nk berckp pasal jalan... ape itu jalan?? masing2 punye tafsiran masing2 tentang perkataan J-A-L-A-N itu...n bg aku..dlm dunia nih mmg byk jenis jalan..jln tar, jalan tanah, jln selut, jalan batu, jalan mcm2 laa ade.. n sepanjang perJALANan itu kite akan dpt lihat n lalui mcm2.. tol x?>

dan kite sndiri mempunyai pilihan jalan masing2..cth, kl dr Trg nk ke kL..byk jln buleh lalu..ade yg suke lalu ikut Lebuhraya Pantai Timur, ade suke lalu ikut Grik-Gua Musang..ade yg suke lalu jln lama ikot temerloh..mcm2 pilihan..tol x? n setiap pilihan itu...pasti ade buruk baeknya..itu yg pasti....

so..setiap org dah pilih jln hidup masing2...same ade nk xnk..kena hadapi, kena lalui..n cm aku skang....byk bnda yg aku akan hdpi as a grown-up lady... n aku hrp sgt2 yg aku tbh n kuat dgn jln yg aku pilih nih.. walaupon kdg2 ase takot jugak..walaupon ase geram, takot, mrh, kecik ati, konpius, n mcm2 rs lg..aku kena hadpi...tatau dgn rela or paksa rela.........



No comments: