Thursday, March 10, 2011

Kenapa Lelaki Tak Nak Kahwin?


Assalamualaikum.
menjelang cuti sekolah, mesti banyak kenduri kawen yang wajid dihadiri. terpikir tak dah bertahun2 kapel tapi nape si dia masih tak mahu meminang? walaupun dah bekerja dan berkereta.. jom tengok alasan2 mereka tak mahu kahwin...

1: tak bersedia
mereka masih belum cukup puas untuk hidup membujang. tak cukup duitlah. padehal duit yang ada digunakan untuk beli kamera dslr yang riban2, lens smpai rm4,5 ribu.. tak cukup duit ke 2?. yang pali best, tak bersedia dengan tanggungjawab.

2: soal anak
tak redi untuk berkomitmen. baik tak payah kapel.


3: tidak serius
bila ditanya adakah dia mencintai kita, dia menjawab ya. namun apabila bercakap soal kawin, dia akan asyik mengelak. ini petanda perlu menunggunya lebih lama untuk hubungan yg serius.

4: anda memberi tekanan kepadanya
setiap perempuan yang berkapel mengimpikan untuk berakhir dengan perkahwinan. apabila lelaki diajukan tentang perkahwinan, dia menyatakan kita memberikan tekanan kepadanya. maknanya, dia bukan lelaki yang terbaik untuk kita.

5: anda berhutang sesuatu
lelaki suka menabur janji manis tanpa memikirkan kesan. maknanya dia tidak serius dalam perhubungan kerna dia ada berjanji dengan ramai wanita jugak.

6: kata2 tidak diterima akal
lelaki anggap khwin itu membebankan. dan akan beri 1001 alasan yang tidak masuk akal. be ready!! jangan berharap sangat kerana takut kecewa.

7: terikut rakan
dia tengok kawan2 kapel, teringin jugak kapel tanpa pikir masa panjang. perempuan suka hubungan yang serius!

8: bercinta lebih seronok dari kahwin
ini alasan paling tak matang lelaki yang tak mahu komitmen! kalau berkahwin takot dikongkong, ade ke patot? kalau bercerai, takut trauma. kalau hanya bercinta, putus cari lain. ye tak??

p/s: walau ape pon alasan anda si lelaki. kasihanilah wanita! baik kahwin dari terus wat dosa..bile dah kahwin suma perbuatan menjadi ibadah. baik jangan kapel jika tak mahu kahwin. menyeksakan wanita.!! selamat beramal.




2 comments:

arjunasetia said...

Ada alasan yang tertinggal tu LinX,

9. Bukan taknak kawen, endak..tapi, takde pompuan nak..huwaaaa :(

Unknown said...

arjuna:
jgn mase ade perempuan nk, kamu xnk sudahlaa.. heheh anyway.. carilah wanita yg akan lengkapkn diRImu..