Friday, October 29, 2010

Faktor2 stress:

haa..im coming..nk tunaikn jnji ptg td kn..
ini adelah faktor2 stress yg disebabkn oleh diri sndiri:

1) inginkn yg ideal / terbaek utk diri sndiri - kite rs sume yg psgn wt utk kite xsetimpl mcm kite wt utk die..pas2, kite akn stat mengungkit.
2) xmmpu penuhi kehendak psgn - yg ni lak, kite rs kite xmmpu jd yg terbaek utk psgn kite... so.. kite akn jd cm bwh nih
3) krg keyakinan diri - boley disebabkn sbb kite xjg bdn..so, nnti aku da kawen kena mntain bdn solid...
4) pts asa/rndh diri - haa...nih ade dlm diri aku..snang nk mengalah...
5) desakan utk dptkn pujian / penghargaan - so, mr tunang plz puji aku slalu ok! hehe
6) kurang pengetahuan agama - nnti kite blaja sme2 k.. perlu masuk skola agama balik x? ngee :P
7) sakit - hm...mmg penyebab stress aku nih...
8) perpisahan / penceraian - trauma kot?? hehe..yg nih xjd kt aku k..
9) hilang tmpt bergantung - stakat nih ok lagi la..xhlg pape..
10) terlalu utamakan kerjaya - nih tunang aku la nih..so, mr tunang..plz read diz.. dun 4get to kol me atleast triple times perday..!!! hahaha (teruk tol aku nih)

No comments: