Friday, October 29, 2010

miNggU BerMakNa




salam..
minggu nih byk perkara bermakna terjadi dalam idup aku.. ngee :P
rs hepi nyee minggu nih..so aku nk share kt cni ok..

ahad (24/10/2010)
kami ke smk seri budiman, kuala trg..sbbnye? mengabeskan program BIG (Bina insan guru) yang terakhir..kali nih jumpe dgn cikgu cemerlang math...cgu 2 da inspire aku..4 me, the best tice is sum1 dat inspires her pupils..so..do i..2 yg aku nk wat...tgk die..teringt cgu2 kt SESERI..cm cgu Mahadiah, cikgu Saadiah..rmi laa cgu2 cemerlang subj kritikal nih yg beri inspire kt aku...cm cikgu Esah Daud, yg kitorg interview nih pon same...mmg sume cgu cemerlang nih ade kriteria yg same kot..heheh yg sewonoknye..cgu Esah Daud nih ex SMK (P) Kolam Ayer, KL..a.k.a SMS Seri Puteri (now).. n she is the 1 of the best student there..wowww!! bangga gak rsenye..hehe antara kate2 yg aku xbleh lupe..pelajaran yg menyamakan taraf seorg anak penoreh n anak seorg perdana menteri, n mcm2 laa..ape2 pon..kate2 beliau jd azimat..

yg bez gak..coz my fiancee da balik..hehehe miss him so much..walaupon skang da balik, tp he still bz...blik mlm, wt OT..walau ms kami bersme da smkin kurang..i tried 2 understand.. mmg laa aku suke majuk, mrh2..but i asked 2 be pursuaded ok..hehe

rabu (27/10/10)
ptg prepared pape2 yg patot...malam kite enjoy!! heheh ade jamuan akhir taun blok aisyah...owh! ini yg pertama kali diadakan ok..n sgt2 seronok..hehe hope taun dpn ade lagi ok..so kite vote amalina razak utk jd ketua blok..yeahhhhh!! (jgn gtau amalina razak, nnti die marah aku..heheh :P) tp dlm kegembiraan, sedey n sayu gak..sbb senior2 sem 8 tgh menghitung hr mau posting...thn dpn aku lak..nge.. xsbrnye mau pgg wit sdiri..hehe

khamis (28/10/10)
haa..jmpe balik my exschoolmate..namenye? rohazlan hashim...classmate dlula..kire lame jugak xjmpe..heheh aku dr gemuk, kurus..n skang da gemuk balik bru jmpe die..hehe dlu die rendah je dowhhh..skang...perghhh! tgi..aku lak yg kena dongak tgk die..byklaa cite dikongsi..n die lak dok serang aku sbb xajk die ms aku tunang.ngee :P sowilaa kwn..sbb xde kontek kn..nk ajk ikot fb..rmi laa yg xreply msg..hehe so byk cite dikongsi bersama..ini anne n tiyah la..dtg bilik aku..ajk aku g skali..sbb dorg pon mau jumpe exskolmat dorg jugak...then mmg bg suprise laa kat lan 2..sbb da lame xjmpe kn..hehe die tatau pon aku turun jugak...die dtg sbb ipkt wat berbasikal..dr ipkt ke ipksm...ipksm ke ipkb ek? heheh nelahhh laa bontot korg.. ngee :P anyway..hepi cycling n moga slmt dlm perjalanan...

jumaat (291/10/10) smpai 12.48 tgh hr
ade kursus kawen hr nih..pergjhhh!! terbaekkkk..
sape kate kursus kawen itu boring?? sgt2 kelaka ok penceramah due...aku xsmpat nk rs ngantok pon..hehhe byk yg aku pelajari..n rs bertuah sgt2 sbb dpt tunang cm rosli yusof...sbbnye?? die pk jaoh...da pesan kt aku awl2.. nk kawen jgn wt pinjaman bank..die nk aku simpan duit sdiri..so, its gud la.. yg ke2, die pesan suh simpan duit dr skang..so, aku tau yg kami msing2 ade goal a.k.a mission 2 complete..walaupon 2 years more 2 go...n org kate lame sgt tunang.. (rmi pesan xelok tnang lame2)..tp we hv mission..bkn sje2 nk wat lmbt ok..kl bley, kami esok da nk kawen..tp preparation kena wat..walau nk wat kecik jerk..tp xnklaa pnjm sne sini kn.... kl dlu dok argue dgn mr tunang..skang rs wut he said is correct...im glad i hv found u.. :)
skang rhat..kang ade sidang ptg plak..hehhe rs swonoklak...anyway..dpt byk ilmu bermanfaat..slot 1, psl akidah...refresh balik ape yg aku blaja dlu.... slot 2, pasal stress..cite psl mslh suami isteri, cmmn nk tangani..bagus..byk yg aku blaja.. slot 3, pengurusan masa n wang..snng citer..jgn berkire dgn suami... n suami pon jgn berkire dgn isteri... slot 4, n 5 ptg nih lak.. hrp2 aku dpt aplikasikan pd ms dpn..amin....kang aku share faktor kite stress ok..heheh

p/s: mr tunang...sian awk..hr2 mgu pon kena keje jugak..anyway..sy pilih utk support awk k...

No comments: